Melukis Impian

Melukis Impian Melakar Kejayaan Menembusi Imaginasi

Saturday, December 3, 2011

Melaka Vacation- With Family...30 Nov~2 Dec '11

Assalamualaikum...:) korangs...ape khabak?? saje je tnye...harap2 korang sihat dibawah lindungan Allah S.W.T. ...well, hari tu my family and semua kaum kerabat termasuklaa mkcik, pkcik, sepupu sepapat, atuk and nenek ade buat family vacation...kitorang buat nih sempena nak merapatkan hubungan silaturrahim dan tolongturrahim kitorang sebagai satu keluarga...

Tapi, malangnye abg aku tak boleh ikut kitorang...dia kene dok kat U...mmg rugi laa...kesian...apa2 pun, aku nak crita pasal vacation ni...so bacelah smpai sakit mate ok....

Tanggal 30 haribulan Nov '11 yg indah lg sejahtera- (hahax merepek je...)my family buat cuti2 malaysia ke melaka...kitorang dh rancang percutian ni dari pertengahan tahun lg. Pok su aku, Nurazam Shamsuddin- ceh sebut name lagi...pun carilaa homestay kt area2 situ....nama homestay tu ialah Su Ri homestay...cantik tak name die??

Pagi 30 haribulan tu, aku naik kereta mok su...sama2 dgn adik aku...reason??sbab mak and ayah aku pegi lmbat skit...katenye ayah aku ade hal...so, ikut je laa mok su kami...3 buah kereta terus meluncur laju membelah jalanraya menuju ke melaka- haha dh mcm karangan b.m. pulak dh...satu kereta pak ngah, satu lg kereta pok su, and satu lg kereta moksu...perjalanan ke melaka mengambil mase lebih kurang 2 jam setengah...kot..haha aku mana ambik tau...sbab aku dok kt blakang tido...haha

Perjalanan pun tak jauh sgt, so lbih kurang sebelum zohor kitorang masuk ke daerah Melaka...bandaraya bersejarah tu...mase terbuang sampai lpas zohor sebabkan nak cari restoran untuk santapan tengahari...mase tu
my Mom and Dad pun dh ada sekali...

Lpas tu, kitorang makan kat sebuah restoran melayu tak lama kemudian...aku?? aku makan nasi lauk daging masak asam pedas and sambal belacan...dan jugak beberapa batang ulam...sdap sehingga menjilat kaki dan kuku2 kaki sekali tau!! nak??!! pegilah melaka and carilah sendiri....haha- (jhtnya aku...muahahaha)

Then, kitorang pun cari location homestay yg akan kitorang duduk nnt...nih ada a few pic yg di'kachak'kan utk korangz...:)


Ni Ibu kesayangan aku...yg pakai tudung biru kehijauan tuh...cantik tak??
tak payah jawab...aku tau cantik...


Lpas tuh, petang tuh, me and my cousins and my sis...pegi mandi dkt 'private' swimming pool dkt tepi rumah...private tuu...haha- jgn jelezzss...


nih gambar 'private' swimming pool yg kitorang mandi...tak nak tunjuk lebih2 nnt tergoda tengok gmbar yg tak spatutnya ada kt situ...haha- (padahal tak nak org tgk gmbar die...) lpas tu, mk ngah, nenek, adk aku and my cousins pegi pantai belakang homestay tu sementara aku bersama2 dgn mak dan ayah aku berkaraoke kt dlm rumah- hik hik hik...





Besok nya...1 Dec '11, kitorang memulakan vacation melaka ni dgn pegi melawat masjid selat melaka...






Then, kitorang melawat Menara Taming Sari, Pahlawan Walk Market, and lastly pergi ke Melaka Parade...aku tak nak tnjuk banyak2 gmbar...nanti korang pulak yg sakit mate melihat gambar2 aku yg terlebih hensem nih...

All in all, alhamdulillah...kami mmg happy sebab dpt bersama2 beriadah di samping menjalinkan hubungan silaturrahim antara keluarga...insyaAllah, kalau ada rezeki lagi, pegi lg taun dpan...Amin...

1 comment: