Melukis Impian

Melukis Impian Melakar Kejayaan Menembusi Imaginasi

Friday, March 29, 2013

Allegro Bangkitlah!

Assalamualaikum....
hey guys...long time no see! akip rindu dekat korang semua...apa khabar? sihat? akip harap semua sihat di bawah lindungan-Nya. Well, sejak masuk asrama ni makin susah nak online. So, bile dah dapat, online bagai nak rak sampai keje rumah pun terbengkalai. Alaa nanti2 laa buat keje rumah tu. Haahaha!

Akip ada something nak kongsikan dengan korang semua, terutama kepada warga Allegro-walaupun diorang semua tak jenguk blog yang usang ni-. ALLEGRO. Salah satu rumah yang melengkapkan Sistem Rumah di SM Sains Tapah. Allegro mewakili rumah biru. Rumah kuning ialah Presto, hijau ialah Cresendo, dan merah ialah Spirito. Keempat-empat nama ini diberi berdasarkan nama rentak musik.


Sejak tertubuhnya SM Sains Tapah, Perak, Sistem Rumah di sekolah ini telahpun menonjolkan ciri2 Sistem Rumah SBP yang berbeza dengan Sistem Rumah Sukan di sekolah-sekolah harian biasa. Para murid yang aktif dalam membangkitkan semangat rumah masing2 menjadi salah satu faktor peningkatan martabat Sistem Rumah di sini.

Buat anak2 buahku-ceh...jiwangla pulak- hmm...sebagai informasi untuk pahlawan Allegro, di bawah merupakan senarai guru Allegro yang  berdedikasi. Hahaha. Asal aku gelak?!

ALLEGRO (BIRU)
1
Pn Suzana Bt Mohamed Husain (Penyelaras Rumah)
2
En. Muhammad Fazdhly B Abdul Mutalib (Ketua Rumah)
3
Cik Noor Hazimah Bt Mohamed (Pen. Ketua Rumah)
4
En. Mohd Halmi B Ab Halim
5
En. Muhammad Afandi B Daud
6
En. Saiful Adli B Ismail
7
En. Mohd Hamdi B Mohamad Yusoff
8
Pn. Mazlina Bt Muhamad
9
Pn. Siti Rahmah Bt Sa'adon
10
Pn. Nor Adlina Bt Omaruddin
11
Cik Ummi Syahira Bt Jemsari
12
Cik Natasha Bt Kamaruzaman
13
Pn. Noor Aisyahida Bt Elmi
14
Cik Nurul Ainaa Bt Abdul Rashid



ALLEGRO...
Visi

Melahirkan Allegrorian yang cemerlang daripada segi Jasmani, Emosi, Rohani dan Intelek berdasarkan Falsafah Pendidikan Kebangsaan.

Misi

Allegrorian hebat di darat, di lautan dan di udara.

Moto

Verve  Vanquish  Victory 

Harapan akip kepada pahlawan Allegro untuk bangkit dari lena, tempatkan Allegro nombor satu SESTA dan membuka mata rumah lain bahawa Allegro bukanlah rumah yang boleh diperkotakkatikkan. Hopefully my Allegro warriors understand my vision. Bangkitlah Allegro! kalau tak nak sokong rumah, SOKONGLAH DIRIMU!! Kita ditangga merangkak. Ayuhlah kita berlari! -hoping person-

By the way, yang bakal duduki SPM & PMR, akip ucapkan Selamat Maju Jaya. Study elok2-termasuklaa aku-ngehehe

Yang Berharap,

Shakif Suhaimi

(KETUA RUMAH ALLEGRO)

No comments:

Post a Comment